Polityka prywatności
Anna Borowczak, Inspektor Ochrony Danych, e-mail: inspektor4@mjo.krakow.pl
ZASADY UMIESZCZANIA INFORMACJI NA STRONIE INTERNETOWEJ ORAZ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
- Właściciel procedury:
Właścicielem procedury zasad umieszczania informacji na stronie internetowej oraz w mediach
społecznościowych jest ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH NR 1 w Krakowie, ul. Jerzego Szablowskiego 1, 30-127 Kraków, tel. (12) 637-13-53, zsbnr1@poczta.onet.pl. - Cel
Poprawa jakości zarządzania w PODMIOCIE w zakresie bezpieczeństwa przetwarzanych informacji na
stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych placówki. - Zakres stosowania
Procedura odnosi się do strony internetowej/portali społecznościowych/innych mediów
internetowych prowadzonych przez PODMIOT. - Opis postępowania.
Stronę internetową oraz media społecznościowe redaguje pracownik/zespół pracowników (zwany
dalej opiekunem), który powołuje Dyrektor placówki, podając ten fakt do wiadomości wszystkich
pracowników Podmiotu. - Wymagania prawno-organizacyjne
- Przepisy prawa na podstawie, których działają MJO nie regulują kwestii publikacji danych
osobowych za pośrednictwem strony internetowej/portali społecznościowych/innych mediów
internetowych prowadzonych przez PODMIOT. - W związku z brakiem podstawy prawnej określonej w przepisach prawa oświatowego oraz
innych aktów prawnych kierowanych dla oświaty publikacja danych osobowych
ucznia/nauczyciela/opiekuna prawnego/innych osób na ww. kanałach możliwa jest wyłącznie na
podstawie wyrażonej zgody:
a) opiekuna prawnego (dotyczy osób niepełnoletnich)
b) pełnoletniej osoby, której wizerunek ma zostać opublikowany. - Zasady publikowania wizerunku.
3.1 Podstawą prawną zezwalającą na publikacje wizerunku zgodnie z art. 6 ust 1. lit a) RODO oraz
art. 81 ust. 1 ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych jest
zgoda. Zgoda powinna być dobrowolna, a jej wycofanie powinno być tak samo łatwe jak
wyrażenie.
3.2 Na podstawie art. 81 ust. 2 ustawy prawo autorskie i prawa pokrewne w drodze wyjątku
dopuszcza się publikację wizerunku bez zezwolenia:
- osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią
funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych; - osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna
impreza;
3.3 Stosowanie ww. wyjątku zalecane jest szczególnie w przypadku organizowania imprez lub
wydarzeń o charakterze masowym gdzie uczestnicy wydarzenia to nie tylko społeczność MJO.
Należy unikać fotografii, które mogą jednoznacznie identyfikować osobę, tj. zdjęć pozowanych
pojedynczych osób lub małych grup. Gdy zachodzi potrzeba publikacji zdjęć jednoznacznie
identyfikujących osobę (np. osoba nagrodzona w konkursie) należy pozyskać zgodę tej osoby
lub jej opiekuna prawnego zgodnie z pkt 2.
- Wszelkie materiały audiowizualne powinny być publikowane wyłączenie na służbowych
profilach/kontach/stronie www. MJO. Niedopuszczalne jest publikowanie materiałów
wykonanych w ramach działalności MJO na prywatnych profilach pracowników. - W przypadku korzystania z usług firmy zewnętrznej na prowadzenie strony internetowej/portali
społecznościowych/innych mediów internetowych niezbędne będzie zawarcie umowy
powierzenie przetwarzania danych osobowych. - Zasady zgłaszania i dostarczania informacji do opublikowania w serwisach.
- Informacje zamieszczone na stronie internetowej/mediach społecznościowych muszą
dotyczyć wydarzeń z życia placówki, organizowanych lub współorganizowanych przez
jednostkę, a także istotnych dla jej społeczności. - Prawo zgłaszania informacji do publikacji przysługuje pracownikom, rodzicom, uczniom oraz
podmiotom zewnętrznym współpracującym ze Podmiotem. - Treść i forma informacji nie może naruszać przepisów prawa i dobrych obyczajów.
- Zgłoszenie przekazywane są do opiekuna.
- Za pomocą serwisu nie można świadczyć usług reklamowych.
- Dopuszcza się umieszczanie informacji o partnerach lub sponsorach poszczególnych
przedsięwzięć wraz z odnośnikami do ich serwisów internetowych. - Zgłoszenia informacji do publikacji należy przesyłać do opiekuna wyłącznie służbowymi
środkami komunikacji . - Zgłoszona informacja powinna zawierać:
* Imię i nazwisko autora,
* Krótki tytuł,
* Datę wydarzenia,
* Miejsce wydarzenia,
* Treść informacji, która będzie napisana w treści emaila zgodnie z ogólnie przyjętymi
zasadami tworzenia tekstu,
* Ewentualny materiał graficzny w postaci, np. zdjęć dotyczących opisywanego
wydarzenia,
* Ewentualne pliki do pobrania. - Wyłączenie odpowiedzialności
- PODMIOT dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia aktualności i odpowiedniej jakości
materiałów i wiadomości prezentowanych na stronie internetowej lub mediach
społecznościowych placówki.
- Dane i informacje zawarte na stronie internetowej/w mediach społecznościowych są
publikowane wyłącznie do celów informacyjnych. - PODMIOT nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie informacji udostępnianych przez
jej użytkowników. - PODMIOT dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia poprawnego działania strony
internetowej oraz mediów społecznościowych, jednakże zastrzega, iż nie ponosi
odpowiedzialności za szkody wynikające z wadliwego ich funkcjonowania. - Użytkownik Strony ma m. in. prawo do żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania
danych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia – jeżeli są
one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem przepisów
prawa, w szczególności dotyczących ochrony danych osobowych oraz praw autorskich albo są
już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane. - Zasady przesyłania i publikowania zdjęć/ materiałów wideo
- Prawo do wykonywania zdjęć/nagrań wideo umieszczanych w serwisie mają pracownicy lub
osoby odpowiednio wyznaczone przez Dyrektora szkoły. - Wykonywanie zdjęć oraz nagrań wideo powinno odbywać się za pomocą sprzętu służbowego.
- Wyznaczeni pracownicy prowadzą ewidencję uczniów/osób, którzy nie wyrazili zgody na
publikowanie zdjęć. A w przypadku osób niepełnoletnich taka zgoda wyrażana jest przez
rodzica/opiekuna prawnego - Osoby przesyłające materiały do publikacji zobowiązane są do sprawdzenia czy osoby znajdujące
się na zdjęciach/materiałach wideo wyraziły zgodę na publikowanie wizerunku oraz
zweryfikowanie czy materiały nie naruszają praw autorskich. Materiały publikowane są tylko na
kanałach, na które osoba wyraziła zgodę. - Dopuszcza się umieszczanie w serwisie zdjęć zbiorowych oraz zdjęć, które nie pozwalają na
jednoznaczną identyfikację ucznia/osoby bez zgody osób znajdujących się na zdjęciach/
materiałach wideo zgodne z art. 81 ust. 2 ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych. - PODMIOT zbierające dane osobowe zobowiązany jest do spełnienia obowiązku informacyjnego
zgodnie z art. 13 i 14 RODO. Wzory obowiązku informacyjnego znajdują się w załączniku nr 4 do
PBDO wzory obowiązków informacyjnych. - Po zamieszczeniu zdjęć w serwisie osoby/rodzice lub opiekunowie prawni dziecka mają prawo
do dostępu do danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania.
Realizacja prawa odbywa się zgodnie z załącznikiem nr 18 do PBDO procedura realizacji prawo
osób, których dane dotyczą. - Zasady zatwierdzania informacji do opublikowania.
- Dyrektor lub opiekun może odmówić umieszczenia w serwisie materiału informacyjnego ze
względu na:
Jego wady merytoryczne lub redakcyjne, a materiału graficznego, ze względu na jego
parametry techniczne.
- W przypadku zaburzenia chronologii zamieszczanych informacji – informacja przesłana jest wiele dni po wydarzeniu.
- Braku zgody na publikację zdjęć/nagrań wideo przez osoby na nim widniejące
- Wątpliwości dotyczących kwestii praw autorskich oraz innych przepisów.
- Stosowna informacja o odmowie umieszczenia informacji w serwisie będzie przekazana
autorowi tekstu. - Dyrektor/opiekun może dokonywać zmian w treści nadesłanego artykułu zgodnie z
przyjętymi zasadami redagowania serwisu. - Za treść nadesłanych informacji odpowiada ich autor.
- O długości okresu publikacji artykułu decyduje Dyrektor lub opiekun.
- Identyfikacja i zgłaszanie incydentów i naruszeń
W przypadku wystąpienia naruszenia/incydentu, należy bezzwłocznie powiadomić ADO
o zaistniałej sytuacji. Zgłaszanie incydentów odbywa się zgodnie z instrukcją Załącznik nr 9 do
PBDO Procedura zarządzania incydentami bezpieczeństwa informacji.
Kim jesteśmy
Adres naszej strony internetowej to: http://zsb1.pl.
Media
Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem i wgrywasz na witrynę obrazki, powinieneś unikać przesyłania obrazków z tagami EXIF lokalizacji. Odwiedzający stronę mogą pobrać i odczytać pełne dane lokalizacyjne z obrazków w witrynie.
Ciasteczka
Jeśli zostawisz na naszej witrynie komentarz, będzie można wybrać opcję zapisu twojej nazwy, adresu e-mail i adresu strony internetowej w ciasteczkach, dzięki którym podczas pisania kolejnych komentarzy powyższe informacje będą już dogodnie uzupełnione. Ciasteczka wygasają po roku.
Jeśli odwiedzisz stronę logowania, utworzymy tymczasowe ciasteczko na potrzeby sprawdzenia czy twoja przeglądarka akceptuje ciasteczka. Nie zawiera ono żadnych danych osobistych i zostanie usunięte, kiedy przeglądarka zostanie zamknięta.
Podczas logowania tworzymy dodatkowo kilka ciasteczek potrzebnych do zapisu twoich informacji logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji ekranu po roku. Jeśli zaznaczysz opcję „Pamiętaj mnie”, logowanie wygaśnie po dwóch tygodniach. Jeśli wylogujesz się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte.
Jeśli zmodyfikujesz albo opublikujesz artykuł, w twojej przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po 1 dniu.
Osadzone treści z innych witryn
Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.
Witryny mogą zbierać informacje o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.
Z kim dzielimy się danymi
Z nikim.
Jak długo przechowujemy twoje dane
Jeśli zostawisz komentarz, jego treść i metadane będą przechowywane przez czas nieokreślony. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozpoznawać i zatwierdzać kolejne komentarze automatycznie, bez wysyłania ich do każdorazowej moderacji.
Dla użytkowników którzy zarejestrowali się na naszej stronie internetowej (jeśli tacy są), przechowujemy również informacje osobiste wprowadzone w profilu. Każdy użytkownik może dokonać wglądu, korekty albo skasować swoje informacje osobiste w dowolnej chwili (nie licząc nazwy użytkownika, której nie można zmienić). Administratorzy strony również mogą przeglądać i modyfikować te informacje.
Jakie masz prawa do swoich danych
Jeśli masz konto użytkownika albo dodałeś komentarze w tej witrynie, możesz zażądać dostarczenia pliku z wyeksportowanym kompletem twoich danych osobistych będących w naszym posiadaniu, w tym całość tych dostarczonych przez ciebie. Możesz również zażądać usunięcia przez nas całości twoich danych osobistych w naszym posiadaniu. Nie dotyczy to żadnych danych które jesteśmy zobligowani zachować ze względów administracyjnych, prawnych albo bezpieczeństwa.